hirdetés
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Egyre több nőt vonzanak az internetes játékok?

10 éve még kuriózumnak számított, ha egy nő leült egy számítógépes játék elé. Az online piacon hasonló volt a helyzet: a kamasz fiúkon kívül szinte senki sem foglalkozott ilyesmivel. A trend azonban megfordult, az utóbbi években kiegyenlítődött a közönség összetétele. Sőt! A Spil Games nevű holland számítógépes cég néhány napja közzétett jelentése alapján a 35 évesnél idősebb korosztályban mára több a nő, mint a férfi!

 

 

 

…és hogy ki játszik? Mindenki! Több mint 700 millió ember világszerte, és ez az új tanulmány szerint szám év vége előtt el fogja érni az 1,3 milliárdot. (Ami nem sokkal kevesebb, mint azok száma, akiknek van internetkapcsolatuk.) A felmérés szerint a felnőttek (a nők is) főleg azért töltenek ezzel időt, hogy kitörjenek a napi rutinból és közben frissítsék, élénkítsék gondolkodásukat. A 35 év feletti nők leginkább a kirakós, puzzle-szerű, a madzsonghoz hasonló játékokat szeretik. A fiatalabb lányok többnyire a kreativitást igénylő, vagyis a divatról szóló, főzős, állatgondozós játékokat kedvelik, míg a férfiak és fiúk kortól függetlenül a sport- és akciójátékokat, amelyekben a versenyszellem dominál és a sikert pontszámban mérik.

"A modern játékosok mindig, mindenütt játszanak. Kezdhetik reggel, munkába menet a buszon vagy a vonaton az okostelefonokon, nap közben folytathatják a számítógépeken vagy laptopokon, este otthon pedig tovább játszhatnak a táblagépeken" – írja a jelentés.

A Spil Games szerint egy átlagos internethasználó ember a szabadidejében több időt tölt a képernyő előtt játékkal, mint bármi mással. A YouTube-ot és a hírcsatornákat is beleértve. (Arról furcsa módon nem szól a jelentés, hogy a régi húzóágazat, a szex hogy teljesít manapság. Azt is kerüli a tanulmány, hogy vajon tényleg csak a szabadidő telik játékkal, vagy a munka is lassul tőle?)

A holland cég jelentése szerint a televízió is érezhetően háttérbe szorult az elmúlt három évben: 2010-ben még sokkal többen néztek tévét, mint ültek számítógép elé, de míg az internethasználat azóta rohamosan nő, a tévé elé egyre kevesebben ülnek le. Idén a régi kedvenc alig hajszállal vezet! (A kutatás szerint 4 óra a napi átlagidő a lakosság körében mindkét elfoglaltságra.)

 

 

 

A jelentésből még egy dolog kiderült, ami kicsit gyanússá teszi a felmérés elvégzésének okát: a Spil Games szerint játék közben a közönség sokkal fogékonyabb a reklámokra, mint bármilyen más online tevékenység közben. 83 százalékuk hajlandó hirdetésekkel megspékelni a képernyőjét azért, hogy cserébe ingyen játszhasson. Mivel a Spil Games alapvetően online játékokkal foglalkozó cég, ez az eredmény látványosan kedvez nekik a hirdetőkért vívott harcban. (Például a YouTube-al szemben.) Ráadásul a felmérésben a nők egyik tipikus (és szerintük egyik legnépszerűbb) példajátékának a „Sara’s Cooking Class” nevű főzőcskés játékot emlegetik, ami véletlenül pont az ő fejlesztésük.

A Spil Gamesnek bizonyára feltűnt, hogy a reklámozók elsősorban a felnőtt nőket célozzák meg hirdetéseikkel, és mindezt eddig elsősorban hírportálokon tették. Vagy még inkább a televízióban. A holland cég tanulmánya pont arról szól, hogy ezt a célcsoportot manapság inkább online játékok weblapján kell keresni. Például náluk. Vajon a hirdetők ezt elhiszik?

 
 
Keresés
 
hirdetés
Ajánlott oldalak