hirdetés
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ezt ne edd edzés után!

Szorgalmasan eljársz edzeni, keményen végigdolgozod az órákat, a hűtőt sem fosztod ki napi rendszerességgel, mégsem akarnak eltűnni a gyűlölt zsírpárnák? Könnyen lehet, hogy a probléma forrása az edzés után fogyasztott falatokban keresendő. Az szinte törvényszerű, hogy egy kimerítő edzés után ránk tör a farkaséhség, és a legtöbben úgy vagyunk vele, hogy lehetünk egy kicsit könnyelműek, hiszen megdolgoztunk a finom falatokért. A helyzet azonban az, hogy az edzés utáni evés sokkal kritikusabb, mint a többi étkezés, így nagyon nem mindegy, hogy mit veszel magadhoz ilyenkor. Fontos, hogy ügyesen kombináld az összetett szénhidrátokat, a vizet és némi fehérjét. A tested ugyanis rengeteg glükózt használ fel az edzés alatt, ezért fontos, hogy olyan étkeket válassz, amik fokozatosan emelik a vércukorszintedet. Lássuk, milyen ételeket ajánlatos kerülni edzés után!

 

 

 

Sajt

Magas zsírtartalmú sajtra nincs szüksége a szervezetednek egy kiadós edzőtermi izzadás után. Elsősorban azért ajánlatos ilyenkor lemondani róla, mert nagy mennyiségű telített zsírt és sót tartalmaz. Ha mindennél jobban vágysz valamilyen sós snackre, válassz inkább szójagolyókat, amik már sajtos ízesítéssel is kaphatók.

 

Feldolgozott húsok

Betolni egy szalámis szendvicset egy pörgős aerobic edzés után sokak szerint mennyeien hangzik, ám a szalámi – a kenyérről nem is beszélve – agyonvágja az egyórányi izzadás eredményét. A feldolgozott húsoknak ugyanis nagyon magas a zsír- és sótartalma. A bacon gusztusos zsírrétege, a szalámik és a különféle felvágottak dekoratív zsírpöttyei ártalmatlannak tűnnek, de valójában nem azok. Ha mindenképpen szendvicsre vágysz, válassz olyat, ami párolt csirkét tartalmaz.

 

Gabonafélék

Amint kicsit kifújjuk magunkat a fáradalmak után, már bontjuk is ki a müzlis szeletet, hiszen azzal biztosan nem ártunk magunknak, pedig de. A gabonafélék ugyanis a legálnokabb élelmiszerek edzés után. A gabonák kétségtelenül egészségesek, ám néhány típus, különösen a csomagolt, finomított termékek tele vannak hozzáadott cukorral. Ha mindenképpen gabonára vágysz, egyél egy félcsészényi cukormentes granolát gyümölcsökkel és dióval. Némi sovány tejet is adj hozzá.

 

Kenyér

Egy szelet kenyér gyorsan visszaállítja a szorgos edzésben megbillent egyensúlyodat, a testednek azonban nem feltétlenül erre van szüksége intenzív mozgás után. Ha mégis ragaszkodsz a kenyérhez, válassz teljes őrlésű változatot, de abból is szerényebb szeletet, a fehérkenyeret pedig felejtsd el.

 

 

 

 

Gyümölcslevek

Ez is legalább olyan magától értetődő sokak számára, mint a müzlis szelet, pedig ugyanolyan veszélyeket rejt. A legtöbb ilyen ital ugyanis rengeteg hozzáadott cukrot tartalmaz, ami hirtelen megemeli a vércukorszintedet, ám nem tartós a hatása. A kalóriákról pedig ne is beszéljünk! A legjobb, ha vizet iszol edzés után, ám ha valami ízesebbre vágysz, próbálkozz a jeges teával vagy a kókuszvízzel.

 

Tojás

A tojást ideális edzés utáni csemegeként emlegetik, hiszen gazdag fehérjében és kolinban, ami jó hatással van a szívre. Ez így is van, feltéve, hogy nem a zsírban sütött változatra szavazol.

 

Tejturmixok

Egy tejturmix elkortyolása edzés után ideális levezetés lehet, feltéve, hogy pontosan tudod, miből készült. Sokszor ugyanis cukorral turbózzák fel ezeket az italokat, ami nem kifejezetten szerencsés edzés után.

 

Nyers zöldségek

Ebbe a hibába is könnyű belefutni, hiszen sokan nem tudják, hogy nem kifejezetten tesznek jót az emésztésnek edzés után, ráadásul az energiaszintedet sem képesek visszaállítani. Ennél sokkal kiadósabbra van szükséged ahhoz, hogy az izmaid képesek legyenek regenerálódni az edzés okozta megterhelés után. A dietetikusok azt ajánlják, hogy a zöldségeket magas proteintartalmú ételekkel fogyaszd, például humusszal vagy joghurttal.

 
 
Keresés
 
hirdetés
Ajánlott oldalak