hirdetés
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Öregedésgátlás csodaszerek nélkül

Az öregedés az élet természetes velejárója. Nemcsak a ráncok tanúskodnak arról, hogy korosodunk, szellemi éberségünk, szerveink állapota, életerőnk, csontjaink, vérnyomásunk és hajunk is jelzi, eljárt felettünk az idő. S bár ellenszer nem létezik, azért tehetünk egyet s mást szellemi és testi egészségünk hosszú távú megőrzéséért.

Ami bőrünket illeti, bizonyára jól ismerjük a szépségipar által kínált legkülönfélébb öregedésgátló kozmetikumokat, maszkokat, anti-aging E-vitaminos krémeket, melyek hangzatos jelzőkkel társulnak, befolyásolva ezzel a fogyasztókat. Gyakran használt kifejezések a liftingelő, revitalizáló, intenzív regeneráló, hyaluronsav- vagy méhpempő-tartalmú, bőrtápláló kollagén alapú...és még sorolhatnák. Az úgymond mesterséges szerek mellett azonban megtalálhatók a természetben is az öregedést gátló és a sejteket megújító anyagok. Ezen antioxidánsok tulajdonképpen gyulladáscsökkentő hatásúak és lassítják a szabadgyökök kialakulását. Leginkább a táplálkozással tudjuk ezeket bejuttatni szervezetünkbe.


 

Mire is figyeljünk?

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy fogyasszunk sok halat, diófélét, gyümölcsöt, zöldséget. Ezek közismert ’házi csodaszerek’. Sajnos mégsem visznek be a mai fiatalok elegendő hasznos tápértéket a szervezetükbe, inkább részesítik előnyben a gyorséttermek silány menüit.


 

A kiegyensúlyozott étrend elemi része tehát a gyümölcs. A citrusfélék, a déli és színes gyümölcsök fogyasztása elengedhetetlen lenne, például a mandarin és a narancs A- és C-vitaminban rendkívül gazdag, így vitaminpótlásra tökéletes. Bizonyított továbbá a citrusfélék rákellenes hatása, valamint jelentős rosttartalmuk révén könnyen emészthetőek. A zöld leveles zöldségek szintén antioxidánsnak számítanak magas vas-  és más ásványianyag-tartalmuk miatt, a saláta napi étrendünk részét kellene hogy képezze. A gyümölcsök és zöldségek energiát biztosítanak testünk számára, ráadásul rendszeres fogyasztásuk megakadályozza a számottevő tömegnövekedést. Mi több, a kor előrehaladtával a szervezetnek egyre több vitaminra és ásványi anyagra van szüksége, tehát érdemes tabletták helyett helyes táplálkozással növelni a vitaminszintet.


A teljes kiörlésű lisztből készült ételek szintén hozzájárulnak egészségünk megőrzéséhez, elsősorban a vér koleszterinszintjének csökkentésével.

Kerüljük viszont a konzervételeket. Bár állítólag nem tartalmaznak nagyon sok tartósítószert, mivel az élelmiszerek légmentesen zártak, s már számos egyéb módszer létezik a konzerválásukra (melegítés, fagyasztás, szárítás), mégiscsak ajánlottabb megvásárolni a friss alapanyagokat.

Ősigazság: igyunk sok vizet. Ez legalább napi 2 litert jelent. Elengedhetetlen ez a mennyiség a szervek és a bőr megfelelő hidratáltságához, s a méregtelenítéshez. Ne dohányozzunk és tartózkodjunk a mértéktelen alkoholfogyasztástól. Ezek csak felgyorsítják az öregedési folyamatot, amellett, hogy a máj és tüdő megbetegedéseiért is felelősek.

Kíméljük bőrünket az ultraibolya-sugárzástól. Hacsak lehet, ne tegyük ki magunkat a káros sugarak okozta rákos megbetegedéseknek, használjunk tavasztól őszig fényvédő arckrémet vagy olyan nappali krémet, mely már legalább 15-ös faktorú. Így a ráncok kialakulását is késleltethetjük.


 

Végül jön az irritáló tanács, a „Ne stresszeljünk!” közhely, amire kinyílik a bicska a zsebünkben.  De mit lehet tenni, ha egyszer tényleg ez a fő elixír a hosszú, egészséges élethez? Ráadásul a stressz a probléma megoldásában sem visz minket előrébb, a betegségekben viszont annál inkább. Ha túlfeszített tempóban dolgozunk, járjunk el legalább heti rendszerességgel edzőterembe, jógázzunk vagy izzasszuk magunkat otthon.

 


 

 
 
Keresés
 
hirdetés
Az enyém!!!! 
Amikor se dio se mäk nincs benne....
 
Ajánlott oldalak