hirdetés
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hozd magad egyensúlyba!

 

Egyszer fenn, máskor lenn, és sajnos előfordul, hogy az előbbi állapot stagnál, vagy a kelleténél sokkal labilisabbak vagyunk. Ilyenkor a külső segítség csak ideig-óráig hat, önmaguknak kell helyreállítani az egyensúlyt.



A tutit nem lehet megmondani, hiszen nem vagyunk egyformák, személyiségünk és életutunk egyedi. Azonban ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne kipróbálnunk néhány tippet és elindulni ezek mentén egy új, kiegyensúlyozottabb önmagunk irányába. A gondok ettől még nem fognak elmúni, azonban más szemszögből látjuk majd azokat, rugalmasabban állunk hozzájuk, ami azt jelenti, hogy nehezebben billenünk ki az egyensúlyból, könnyebben és örömtelibben éljük meg a mindennapokat.

Nem is szaporítjuk tovább a szót, íme 10 kiegyensúlyozottság serkentő tipp:

1, Lomtalaníts

Lim-lomok, kacathegyek, fiókok mélyén lapuló ócskaságok: terhelő súlyok, melyekre nincs szükséged az életteredben. Ha megszabadulsz tőlük nemcsak több és rendezettebb helyed marad, de mentálisan is szabadabbá válsz. Akár olyan nagy hatással is lehet rád, hogy 1-2 kiló le is olvadhat rólad, anélkül, hogy bármit tennél érte.

Miközben szortírozol, gondold át, vajon mi az, ami felesleges súlyként húz vissza a múltadból, meggátolva, hogy tovább lépj. Az is lehet, hogy a takarítás közben, mivel a megszokott kerékvágástól eltérő dolgot csinálsz, új ötleteid támadnak, esetleg egy régóta fennálló problémádra villan be a megoldás.

2, Vissza az alapokhoz

Ha jobban belegondolsz, mindannyian „egyszerű bonyolultak” vagyunk. Azaz gyakran kevés is elég hozzá, hogy jól, ne adj isten boldognak érezzük magunkat, azonban számtalan egyéb dolgot is hozzá tudunk még adni életünk „turmixához”.

Azonban alapok nélkül egyetlen ház sem állhat huzamosabb ideig. Ezért hozz létre napi rutint (persze ez változtatható), mint például reggeli, egy kis mozgás, ebéd, délután lazítás, vacsora, olvasás alvás előtt. Ezekre az alapokra pedig építheted a családot, a munkát, a élet egyéb dolgait. Ha pedig alapjaiban rázkódik meg a világod, akkor könnyebben talpra tudsz állni, hiszen van mibe kapaszkodni.

3, Játssz a színekkel

A kék nyugtat, a sárga energetizál, a fehér tisztaságot sugall, a bordó bőséget hoz, és a sort még folytathatnánk. Ha nem is vagy tisztában ez egyes színek szimbolikájával, akkor is használhatod őket. Már egy-egy színesebb ékszer, kiegészítő, ruha viselése is ragyogóbbá varázsolhat. Egy csokor színes virág pedig a legsivárabb, legkomorabb teret is hívogatón barátságossá teheti. Ha pedig rászánod az időt és energiát, és tudatosan választod ki a színeket, akkor csak még jobb.

4, Fürödj a fényben

Bizonyára tapasztatlad már, hogy egy napfényes reggelen könnyebb ébredni, jobb kedved van egész nap. Azonban ha nem tudsz elég időt tölteni a napfényben, akkor vidd azt be az életteredbe. Például megfelelő világítással, könnyebb, világosabb textúrák, színek alkalmazásával. 

Ha pedig valódi napfényre vágysz, kelj fel reggel néhány perccel hamarabb, és állj ki az erkélyre, udvarra, tégy egy kis sétát, és élvezd a napfényt és annak áldásos hatását egész nap. Bőségesen meg fog térülni a korábban kelés, hiszen több energiád, jobb kedved lesz, és ezáltal hatékonyabbá, barátságosabbá válsz, ami pozitív változásokat indíthat be az életedben.

5, Mindent jobbá lehet tenni

A hajlékod kezd a lepusztultság állapota felé kacsintgatni? Amit rögtön megtehetsz: egy nagytakarítással egybekötött rendrakás. Máris jobb érzés lesz belépni az otthonodba. Díszítsd még szobanövényekkel, virággal vagy számodra kedves képekkel például a családtagjaidról, és még jobb lesz.

Közben ne feldkezz el róla, hogy életünk minden területén – kapcsolatok, kommunikáció, karrier, anyagiak, egészség – javulást érhetünk el, ha akarjuk és hajlandók vagyunk tenni érte. Tekints úgy lakóterületed rendbe szedésére, mint az első lépésre ezen az úton.

6, Szánj időt magadra

Nem lustaság, nem önzés, ha rendszeresen időt szánunk rá, hogy elmerüljünk a sajtá világunkban, és ilyenkor a kedvenc időtöltéseinknek hódoljunk, legyen az sport, olvasás, meditáció, főzés stb. Ilyenkor kiszakadunk a mókuskerékből, szellemünk és lelkünk végre szárnyalhat, feltöltődhetünk, önmagunkra figyelhetünk. Kérjük meg családtagjainkat, hogy ilyenkor lehetőség szerint ne zavarjanak minket, tartsák tiszteletben ezt az időszakot, esetleg egyezzünk meg egy időpontban, amikor mindenki kivehet egy kis Én-időt.

7, Járjon át a művészet ereje

Nem kell átmenned Michelangeloba vagy Mozartba, elég, ha engeded, hogy a művészet része legyen az életednek, mindegy, hogy klasszikus, modern, realisztikus vagy elvont formában. Manapság az internetnek köszönhetően már számtalan alkotással megismerkedhetsz, de ha csak teheted, menj el egy-egy múzeumba, galériába, tudd meg, hogy milyen látványosságok vannak a környékeden, és keresd fel azokat. Nem kell művészettörténésszé válnod, elég ha csak hagyod, hogy megérintsenek az alkotások.

Ha pedig ihletet kaptál, akkor az otthonodba is becsempészheted a művészetet, akár úgy is, hogy te magad készítesz például saját kezűleg festett vázát, képkeretet, hűtőmágnest.

8, Az egynesúlyról se feledkezz meg

Eredményorientált világban élünk, ahol elvárás, hogy a lehető leghamarabb villantsunk nagy dolgokat. Gyorsan, gyorsan, gyorsan, sürget minket egy láthatatlan erő. Rá is kapcsolunk, csakhogy észrevétlenül minden mást kiszorítunk közben az életünkből, arról nem is beszélve, hogy néhány kivételtől eltekintve összességében igaz a mondás: hamar munka ritkán jó. Ez igaz lehet a karrierépítésre is, de akár egy fogyókúra esetében is beigazolódhat.

Természetesen ki ne szeretné a céljait a lehető leggyorsabban elérni? Azonban közben mérjük fel, hogy vajon így kizökkenünk-e az egyensúlyból vagy sem. Nagy árat fizethetünk érte, ha a mérleg nyelve túl sokáig, túlságosan is kileng...

9, Keress önfejlesztő utakat

Hosszú séták, magazinok, homeopatikus gyógymódok, kirándulások, a TV és az internet minimalizálása... Akupunktúra, meditálás, jóga, nyújtás... Számtalan módja létezik önmagunk megismerésének, az önfejlesztésnek. Próbálj ki többet is közülük, időnként ismerkedj meg egy-egy újjal, hogy új nézőpontból szemlélhesd magad. Akadni fog a módszerek között, melyekre esküszöl majd, viszont olyan is lesz, ami nem válik be, de ezen ne görcsölj, csupán arról van szó, hogy ez nem a te utad.


10, Hallgass a szívedre

Felejtsd el, „hogyan kellene a dolgoknak lenniük”. Ne aggódj amiatt, hogyan kellene élned, és szabadulj meg azoktól a céloktól, melyek nem a tieid, melyeket mások erőltettek rád. Ha bármi is rossz érzésekkel tölt el, akkor az nem véletlen, valószínűleg nem válik javadra. Dolgozz azon, hogy ezeket a keserű szájízt termelő dolgokat magad mögött hagyhasd és végre a saját életed élhesd.

 

 
 
Keresés
 
hirdetés
Ajánlott oldalak