hirdetés
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Jó reggelt, Y generáció!

 

Az Y generáció tagjainak 90 százaléka – gyakran még mielőtt kikelne az ágyból – megnézi okostelefonján az üzeneteket, e-maileket és a közösségi oldalakat. A válaszadók 42 százalékát nyugtalanítja, ha nem tudnak bármikor a hálózathoz csatlakozni. Az Y generáció számára a mobileszközök csaknem testük részét képezik, egyfajta 207. csontként – mutat rá a Cisco Connected World Technology Report (CCWTR) legújabb, 2012-es jelentése.

 



A friss nemzetközi kutatást a Cisco megbízásából az InsightExpress piackutató cég 18 ország 1800 felsőoktatási hallgatójának és 30 év alatti pályakezdőjének megkérdezésével készítette. Kiderült, hogy világszerte tízből kilenc megkérdezett a reggeli iskolába vagy munkába készülődés alatt, a reggeli rutin részeként, a fogmosás, és öltözködés mellett ellenőrzi okostelefonját is. Ezek a fiatalok amellett, hogy semmiről nem akarnak lemaradni, az információt minden esetben valós idejűnek tekintik, ami állandó azonnali kommunikációra készteti őket.

"A magyar fiatalok online felhasználói magatartása az élményszerzés, kapcsolattartás és az online státusz folyamatos fenntartása köré csoportosul. Ennek mértéke úgy tűnik, tendenciózusan nő, ahogy haladunk a fiatalabb életkor felé. A magyar Y generáció információtechnológiai eszközhasználatának jellemzői nem térnek el markánsan a nemzetközi trendektől. Igaz a magyar Y generációra, hogy az okostelefon használók nagy része éjszaka is használja a készülékét, még lefekvés előtt az ágyban is megnézi, és bekapcsolva hagyja egész éjszakára, valamint a magyar fiatalokat is az infotainment jellemzi, vagyis a szórakozás és információszerzés igénye. A hazai Y generáció körében a social media felületein is egyre növekvő kapcsolati hálót láthatunk, melyeket azonban az Y generáció már professzionálisan használ, például általános kommunikációs felületként a Facebookot, munka/hivatás  szempontjából a Linkedint vagy Pinterestet."
– mondta Tari Annamária pszichológus, a magyar Y generáció szakértője.

A Cisco kutatása szerint az Y generáció tagjainak 60 százaléka szinte ösztönösen ellenőrzi okostelefonján vagy egyéb mobil eszközökön az e-maileket, üzeneteket vagy közösségi profilját. A nők 85 százaléka kapja gyakran azon magát, hogy ezt teszi, míg a férfiak között ez az arány csak 63 százalék. Az okostelefonok mindenhol, még a legszemélyesebb, legintimebb helyeken is előkerülnek. Világszinten a válaszadók háromnegyede az ágyban is használja okostelefonját, több mint harmada fürdőszobában is. Sőt a válaszadók közel ötöde – annak ellenére, hogy tudja, hogy veszélyes -, még vezetés közben is küld és fogad üzeneteket.

Az Y generáció tagjai közül tízből kilenc vásárol online, közülük ötből hárman (58%) rendszeresen támaszkodnak vásárlói értékelésekre; további 28 százalékuk csak alkalmanként. Ötből majdnem hárman hajlandóak megadni e-mail címüket, hogy értesítést kaphassanak a kedvezményekről és az akciókról, de telefonszámot, lakcímet vagy egyéb személyes adatot már nem szívesen osztanak meg.


E korosztály közel 90 százaléka tölt fel, oszt meg vagy tárol fényképeket internetes oldalakon, a válaszadók 87 százalékának van Facebook-profilja, és minden tizedik állandóan be van jelentkezve a Facebookra. Közel 70 százalékuk szerint a mobil alkalmazások fontos részei mindennapjaiknak, amelyeket a megkérdezettek több mint fele főleg játékra és szórakozásra használ.

"A Cisco Connected World Technology Report idei eredményei azt mutatják, hogy a jövő munkaereje minden eddigi generációnál agilisabb, tájékozottabb és fogékonyabb.  Érdekes kihívás lesz a munkaadók számára, hogy amikor ezek a fiatalok belépnek a munka világába, hogyan tartsák velük a lépést, hogy biztosítsák a lehetőséget, a mobil munkavégzéshez és az állandó interneteléréshez. A cégek számára pedig az jelenthet majd versenyelőnyt, ha felismerik annak jelentőségét, hogy egyre több eszköz, érzékelő, kosárlabdacipő, élőlény és tárgy kapcsolódik az internethez, az így keletkező információ mennyisége és potenciális értéke pedig jelentősen megnő" - emelte ki György László, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója.

 

 
 
Keresés
 
hirdetés
Ajánlott oldalak