hirdetés
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Cseréld le Velencét!

Van valami varázslatos abban, ha városon belül választhatjuk a vízi közlekedést, főleg akkor, ha az a mindennapi élet része. Velence a legjobb példa erre, és akár a klasszikus utazási formát, a gondolát, vagy a modernebb vízitaxit részesítjük előnyben, az olasz város történelmi épületei között ily módon eljutni a célállomáshoz felejthetetlen élmény. Persze a turisták hada és az igen borsos árak kicsit megtörik a varázst, ám vannak más városok, amelyek hasonló élményt kínálnak. Íme néhány kevésbé ismert vízi város, ahová ellátogathatnak a kalandvágyó turisták.


 

Suzhou

Suzhou egy hosszú történelemmel büszkélkedő kínai város Jiangsu tartományban, Sanghaj mega-metropoliszának közelében. A város régi negyede telis-tele van csatornákkal, és bár szerényebb méretű, mint a Velencében látható csatornák, a két partján fekvő épületek klasszikus kínai kerteket rejtenek, ahol a turisták csendben és nyugalomban tölthetik nyaralásukat. A Suzhou fő csatornája valamivel szélesebb, mint a történelmi negyedbe vezető elágazásai, ráadásul a város legszebb látnivalóit tárja elénk. Több száz éves kövekkel burkolt utakon járhatjuk végig a város utcáit, az ősi folyosókon azonban már kávézók, éttermek és boltok kirakatai pislognak ránk. A fent említett kerteken kívül Suzhou templomai, operaháza és enyhe éghajlata a népszerű látványosságok közé emelte Kína keleti részén barangoló turisták körében.

 

 

Bruges

Bruges városa Belgiumban található (az ottani hollandajkú populáció mindjárt Brugge-nek nevezi) és simán felveszi a versenyt Velencével, már ha az autós korszak előtti városrészekről beszélünk. Ezen a részen egymás után jönnek a régi szép történelmi épületek, amelyeket egy-egy kanális szakít meg, hozzáadva a régiesség érzéséhez. Természetesen csónakkal is körbe lehet járni a látnivalókat, de legegyszerűbb egy kerékpárt bérelni vagy egyszerűen végiggyalogolni a több száz éves utcákat. A csokiország fővárosában nem meglepő, ha úton-útfélen boltokba botlunk, de van itt pláza is - Grote Markt névre hallgat - egy harangtorony gyűrűjében, amelyre felgyalogolva a látogatók gyönyörű kilátásban gyönyörködhetnek.

 

 

Bangkok

Thaiföld fővárosában a megszámlálhatatlan mennyiségű kanálishalmaz lehetetlen feladat elé állítja a legmerészebb sofőrt is, sőt, ez a felállás egyenesen garantálja a forgalmi dugók kialakulását. Ettől függetlenül ironikus az, hogy pont ezek a kanálisok kínálnak alternatív közlekedési vonalat még azok számára is, akik Thonburi-ba, a Chao Phryaya folyó távolabbi oldala felé eső negyedet veszik célba.

A kanálisok (amelyeket a helybéliek khlong névvel illetnek) általában szegényebb negyedeket fognak közre, és az itteni élet már évszázadok óta a vízi közlekedés körül forog - olyannyira, hogy az itteni lakosok jóval nagyobb eséllyel rendelkeznek csónakkal, mint motorral vagy autóval. A háttérben a látványt trópusi gyümölcsöskertek, apró pagodák és templomok szolgáltatják.

 

 

Giethoorn

Hollandiát is átszelik a kanális-csatornák, amelyekből a leginkább szemet gyönyörködtető Giethoorn-ban, az ország keleti felén található. A szabadidejüket itt eltöltő turisták valóban mesés tájjal találkozhatnak: a keskeny vizek klasszikus holland házak és fahidak alatt folynak át és egy csoport sekély tóba torkollnak. Néhány ember egyszerűen kibérel egy csónakot vagy kerékpárt, és simán körbebarangolja a nagykertekre emlékeztető tájat. Giethoorn világában a legvonzóbb talán az a tény, hogy teljesen hiányoznak a szokásos járművek, már legalábbis azok motorizált tagjai. Az otthonok egy része egy apró kis szigeten trónol tavak közepén, így azokat csak csónakon vagy a hozzájuk vezető hidat használva lehet megközelíteni. Az egyik legtökéletesebb úti célnak lehet minősíteni ezen várost, ha a célunk az, hogy a személyautók előtti világba csöppenjünk vissza.

 

 

Birmingham, Anglia

Míg az ipari forradalom alatt a kereskedelem központja volt, ma már Anglia második legnagyobb városát tisztelhetjük Birminghamben, a prospektusokban pedig előszeretettel hangoztatják azt a tényt, hogy itt több kanális van (mármint a hosszát tekintve beszélhetünk nagyobb mennyiségről), mint Velencében vagy Amszterdamban. De mivel a város eléggé nagy területű, a csatornák nem játszanak annyira központi szerepet a helyiek nagy többségének életében. Birmingham nagy része ugyan modern épületekkel van teli, a legjobb módja annak, hogy visszapillantsunk a város Viktóri-korabeli külsejébe az, ha végigcirkálunk a kanálisok rendszerén, ahol az ipari forradalom idején az árukat szállították. A csatornák mentén kellemes atmoszférájú parkokat építettek, bár jó néhány hely nem változott semmit az elmúlt száz év alatt.

 

 

 

Kerala-holtág és Alappuzha

A Kerala-holtág több mint 1000 kilométeres távot ölel át az azonos névvel bíró délnyugat-indiai állam partvidékén. A helyiek közül sokan használják közlekedésre ezeket a vizeket, de a csónakok nagyrészt turistákat szállítanak. Több tucat természetes folyó van errefelé, jó néhány tóval és emberi kéz által alkotott csatornával, a trópusi környezet pedig teljesen alkalmassá teszi a kirándulásra, főleg azon turisták számára, akik egy kis csendet szeretnének az indiai városok nyüzsgése után.  Vannak, akik egy kabinnal rendelkező csónakot bérelnek ki és jó néhány napot töltenek el a vízen való hajókázással. Alappuzha városát felkeresve - amely nagyjából 65 kilométerre van Kolchi székhelytől - nagyszerű látványban lehet része a turistáknak a városi és vidéki tájkép váltakozását szemlélve.

 

 

Can Tho, Vietnam

Can Tho nem az ember készítette kanálisok városa, mivel az itteni vízi hálózat a Mekong folyó deltatorkolatának része. Az úszó piacok Can Tho-ban legalább annyi turistát, mint kereskedőt látnak vendégül, de még így sem annyira népszerűek, mint hasonló társaik Bangkokban. A helyiek közül sokan rendelkeznek részletes ismeretekkel a holtágról, mivel azokat még mindig használják, mint áruszállításra, mind pedig közlekedésre. Can Tho városa több, mint egymillió lakost számol, így számos étterem, modern bolt és hagyományos piac is található errefelé. Akinek megtetszik a Mekong folyó deltája, az további látnivalóként felkeresheti My Tho és Vinh Long városokat hasonló turisztikai élményekért.


 

Stockholm

A svéd fővárost számtalanul sok sziget tetejére építették, így a csónakkal való közlekedés mindig is a kényelmesebb utazási módok közé tartozott. A vízitaxikkal saját városnéző túrát is tehetünk, persze ezt már készen is kaphatjuk a számos utazási cég egyikétől, akik alig várják, hogy bemutathassák Stockholm történelmi nevezetességeit. Mint számos más hasonló város esetében is, a vízi útvonalak behálózzák az egész várost, így a turisták megcsodálhatják a főváros egészét anélkül, hogy az "unalmas" túrabuszok egyikébe kellene ülniük.

 

 

Cimkék
 
 
Keresés
 
hirdetés
Ajánlott oldalak