A Tarot kártya 7. Lapja
2008. 06. 22.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Ezen a képen ismét a varázslóval – az 1. Lapon szereplővel – találkozunk. Ez úttal azonban nincs dilemma, mint a 6. Kártyánál, sem nem kell magát pajzzsal védenie idegen befolyások ellen, mint a válaszúton. Most magabiztosan és határozottan áll, nem gyalog, hanem egy kocka alakú kocsiban, ami meggyorsítja a célhoz jutását.
Életének fordulópontján, a válaszúton, a jobb oldalt választotta – hiszen csak a jobb utat választhatta – és győzött.
Koronát visel, három nagy fénylő csillaggal. A csillag fényt sugároz, és – mint a fény jelképe – változatlanul az öntudatot jelzi.
A három csillag ebben az esetben a tudat három időbeli fázisát jelzi: múltat, jelent, és jövőt.
Mert az időnek ez a három fázisa csupán az ember tudatos elméjében létezik. A győztes – aki ezt a kártyát húzta - most olyan fejlődési fokot ért el, hogy jövőjét tudatosan képes lesz építeni, a múlt kincseiből.
Páncélköpenyt visel a testén. Színe mutatja, hogy szemlélete szellemi és mélyen hisz Istenben. Rövid szoknyát visel, amin három sárga kör látható. A szoknya három ontja, ahol a körök elhelyezkednek, sárgával díszített.
A három nagy kör jelképezi a három világot: ég, föld, és pokol, amiről már tudja, hogy ezek az öntudat állapotai.
A sárga szegély jelzi, hogy szellemiségét ragyogó intellektusán keresztül nyilatkoztatja ki.
A mellkasán széles kék pánt van öt gombbal, amit már a varázsló – az 1-es lap – ruháján is megfigyelhettünk.
Ez ismét az öt érzékszerv, ami a külső világgal összeköti. Jobb kezében tartja varázspálcáját, ez itt most hatalmas jogarrá változott. Uralkodóvá vált a saját világában.
Vállán két égitest látható: a Nap és a Hold, ezeket már az ég királyának ruháján is láthattuk. Az ember, mint győztes, a két nagy erő, a Nap pozitív, és a Hold negatív erejének birtokában van, és egész tudatosan dolgozik mindkét teremtő energiával.
A kocka alakú kocsi az ég uralkodójának trónja. Akkor azonban még nem volt kocsi, csupán egy egyszerű kocka. Most a győztes, ezt a kockát kocsiként használja diadalmenetéhez.
A kocsi mind a négy sarkában egy-egy rúd tartja a kék mennyezetet, a győztes feje felett. A négy rúd jelképezi a négy elemet, tűz, víz, levegő, és föld. A győztes ezek között a rudak között áll, az átlók metszéspontjában, azaz egyesíti magában, és ellenőrzi a négy elemet.
A mennyezet négy nagy félkörből áll. Mind a négy félkörön három három csillag található, összesen tehát tizenkettő. Ezek – mind az ég királynőjének képén is – a tizenkét állatövi jegyet szimbolizálják.
Különös forma látható a kocsi elején. Középen két rajzot ismerhetünk fel, a női és a férfi nemi szerv rajzát. Ezek egymásban nyugszanak, mint pozitív és negatív pólusok az öntudat hetedik fokán.
A Biblia szerint: „és a hetedik napon Isten befejezte művét, amit alkotott, és a hetedik „napon” megpihent munkája után, amit végzett”. A Bibliában a Nap az öntudatot és az „éj” a tudattalant jelenti.
A 7-es szám ennek a kártyának a száma. A kínaiak szent filozófiája ezt az isteni semleges állapotot, az „önmagában nyugvó” két pólusnak, a Yang és Yin-nek nevezte el.
A nemi szervek ábrája a képen egy keskeny, ovális, sárga pánttal van körülvéve. Ebből érthetjük, hogy a győztes, aki a jobb utat választotta, a 6-os – válaszutak – kártyában, már intuitíve és intellektuálisan is tudja, hogy a két nem valójában csak egy.
Két fele az isteni egésznek. Az ember, mint szellemi lény ezért a két felet, az öntudat magasabb fokán saját magában egyesíti, ha az „egész akar lenni”.
Testben az ember tartozhat a negatív vagy a pozitív pólushoz, szellemében már nem.
A megvalósítás a megértéssel kezdődik. Fokozatosan azzá válunk, amit korábban csupán megértettünk.
A kocsit hajtó alak felett felismerhetjük a Logosz, a teremtő elv egyiptomi szimbólumát, amely végigszáguldja az univerzumot, teremtve és megelevenítve minden dolgot.
Ez az egyszerűsített alakja a Hórus sólyomnak, egy piros kör nagy szárnyakkal mindkét oldalon.
Egy fehér és egy fekete szfinx húzza a kocsit.
A fekete szfinx-szet már ismerhetjük a tarot kártya 2-es lapjából. Ott a főpapnő trónja mellett ült. A fehér szfinx akkor még láthatatlan volt. A főpapnő öntudati fokán az ember csak az anyagi világot ismerte, és ennek a világnak a törvényeit. Most már mindkét oldalát ismeri, a jobbat s a balt, a szellemi és az anyagi világot. Ezek többé nem titkok a számára.
Ha a két szfinx-szet megvizsgáljuk, rá kell ébrednünk, hogy tulajdonképpen nem két szfinx-szet, hanem egy szfinx-szet látunk két törzzsel.
Az anyagi-földi világ ellentétes képe a szellemi isteni világnak.
Amit én látok, és ami én vagyok, az mindig ellentétesen szemben áll egymással.
Ha valakivel szemben állunk, jobb kezét a saját bal kezünk oldalán látjuk, és a balkezét a mi jobb kezünk oldalán. Ezért amit én látok, az nem lehetek én, és ami én vagyok, azt én nem láthatom. Egy művész sem tudja önarcképét megfesteni, mert sohasem láthatja magát. Csak egy visszavert képet láthat és festhet meg. Ez azonban nem saját maga, nem az, ami ő a valóságban. Jobb oldala bal- és baloldala jobboldala a visszatükrözésnek.
Ahogy a győztes magabiztosan áll a maga kocsijában, a kártya húzója is biztos lehet abban, hogy jó úton jár.
A 7-es számot viseli a kártya. A 7-es szám nagyon fontos az ember életében. Minden ami egység a földön, hét komponensre bomlik.
A Biblia azt mondja, hogy isten hét lelke élteti a világot, és hogy hét teremtési szférából áll a teremtés.
Szent János jelenések könyvében azt olvashatjuk, hogy a Báránynak, a teremtő elvnek, a Logosznak hét szarva van, ami a hét alkotó erőt jelképezi.
A Kabbalában és a hindu filozófiában ugyanezt a kijelentét találjuk, és a hét síkot azonos módon sorolják fel:
Az anyagi-fizikai, a vegetatív, az animális, a mentális, az oksági, az isteni-szellemi, és az isteni-alkotói szintet.
Az egyik legnagyobb beavatott Paracelsus ugyanezt az igazságot állítja. A teremtés legmagasabb szüleménye a földön – az ember – hét síkből áll.
Van a falusi embernek egy mondása: „Az embernek hét bőre van”.
A Bibliában erre több hivatkozást is találunk: a hét kövér tehén, és a hét sovány tehén, a hét zsíros és a hét szűkös esztendőt jelenti.
Az Isten Noé-val kötött szövetségének szivárvánnyal adja jelét, a szivárvány is hét színből áll. Az oktáv hét intervalluma, az emberi nyak hét gerinccsontja, vagy a zsiráfé, vagy a vakondé, a hét domb, amelyen Róma épült, a sárkány hét feje, a tündérmesékben mind bizonyítéka az igazságnak, hogy az anyagi világ kulcs száma a 7.
A Kabbalában a 7-es szám a Zain betűé: jelentése: győzelem, minden világban.
Ezért a kártya sikert, diadalt, jó célbaérést jelez. Nagy ugrás lehetőségét mutatja előre, engedi, hogy saját utunkat járjuk. Ehhez a szabadság utáni vágyunk szolgálja a hajtóerőt. Személyes kapcsolatok területén utalhat egy új kapcsolat kialakulására, amely a megszokott régi környezetünkből túlságosan kis könnyelműen szakít ki bennünket. Jelezheti azt is, hogy egy már érett kapcsolatban friss erőket vihetünk újra, amellyel megszüntethetjük a rossz beidegződéseket.