Színválasztással foglalkozó pszichológusok megállapították, hogy bonyolult idegrendszeri folyamat eredménye, hogy ki miért választ adott érzelemhez egy bizonyos színt. Így például az öröm kifejezéséhez általában telített, vidám, világos, míg a bánathoz sötét szín társul.
A pszichológusok azt is megfigyelték, hogy a színek osztályozása életkoronként változik: az élénkebb, aktívabb, ingerkereső életkorban a harsányabb színek, míg idősebb korban inkább a pasztellszínek dominálnak a választásnál.
Ugyanakkor a színeknek nem csupán dekorációs szerepük van, hanem energiájuk is. Maga a fény hét színenergiából áll, amelyek a következők: vörös, narancssárga, citromsárga, zöld, kék, indigókék és ibolyaszín. Tulajdonképpen ez a hét alapszín, amelyet öltözködéskor figyelembe veszünk.
A vörös viselése akkor ajánlatos, amikor nagy energiára van szükségünk.
A narancssárga örömet visz a munkanapokba, és megerősíti az életkedvünket. Ez a szín a legjobb érzelmi ösztönző. A depresszión is átsegít, valamint az érzékeinkhez kapcsol bennünket, ami azt jeleni, hogy segít leküzdeni a gátlásokat, amely által társasági lénnyé varázsolódhatunk.
A citromsárga tiszta gondolatokat kölcsönöz, növeli a tudatosságot, valamint stimulálja az érdeklődést és a kíváncsiságot. Ez a szín a mentális énünkkel kapcsol össze minket, valamint nagyszerűen hat az emlékezőképességünkre. Éppen ezért a szakemberek azt tanácsolják, hogy a vizsgákra való felkészülés során sűrűn viseljünk citromsárgát.
A zöld szín az izmok, az idegek és a gondolatok megnyugtatásában játszik jelentős szerepet.
A kék nyugtatóan hat az idegrendszerre. Bölcsességet és tisztánlátást ad nekünk, ami növeli a kommunikációs és beszédképességünket.
Az indigókék energiája a tudatalatti énünkkel kapcsol össze minket, aminek segítségével megtapasztalhatjuk azt az érzést, hogy az egész univerzum részesei vagyunk. Ez a szín erősíti az intuíciót, a képzelőerőt és a látnoki képességet.
Az ibolyaszín által inspirációt nyerhetünk a cselekedeteink véghezviteléhez, amivel az ibolyaszín megtisztítja a gondolatainkat és az érzéseinket.
Mindez azt jelenti, hogy a hét szín külön-külön, egy-egy testrészünkkel is kapcsolatban áll, amelyek más és más módon hatnak ránk érzelmileg, fizikailag, mentálisan és spirituálisan egyaránt.
A pszichére történő benyomáskeltést elsősorban a különböző termékek, kereskedelmi áruk értékesítésénél használják ki a szakemberek. Nem véletlen tehát hogy a piros üvegekben lévő parfümökhöz az érzékiség képzete társul, míg a kék ásványvizes palack a frissesség érzetét kelti.