Rohanó világban élünk. Ma már minden cég, üzlet, munkáltató célja, hogy minél rövidebb idő alatt minél nagyobb profitot termelhessen, miközben, ha lehet, azért tökéletes termékeket vár el a gyártóktól és termelőktől. A divat is hasonló elvek alapján működik. Hisz miközben a naptár azt mutatja, hogy 2011 tavasza épp csak elkezdődött, addig a divat világában már túl vannak az őszi ruháink megtervezésén és bemutatásán is. Bizony, a divat az átlagnál legalább fél évvel előbbre jár.
Azonban van egy olyan cég a nagy divatházak között, melynek célja, hogy a minőség mellett méltányos kereskedelemmel is elősegítse a világ és a divat együttműködését.
Emma Watson, aki a híres Hermione Granger megszemélyesítője a Harry Potter-filmekben, két évvel ezelőtt egy addig széles körben ismeretlen divatmárkára hívta fel az emberek figyelmét azzal, hogy az arcát és nevét adta a cég termékeihez. Akkor a People Tree elnevezés egy csapásra lett ismert fiatal és divatkövető körökben egyaránt. Mi is az a People Tree? 20 évvel ezelőtt egy vállalkozó szellemű hölgy, Safia Minney és két barátja a Jokohamai Egyetemről úgy döntött, hogy fontos lenne egy olyan szolgáltatást létrehozni, mely a minőségi termékek gyártása mellett elsődleges gyártási szempontnak tekinti a zöld működést és a méltányos kereskedelmet megrendelők és szolgáltatók között. Így jött létre a People Tree márka, mely azóta egyre nagyobb sikerrel készíti környezetbarát kollekcióit, melynek minden egyes darabja a fejlődő országokban élő és dolgozó People Tree-munkásoknak biztosít napi megélhetést és tisztességes bért Indiában, Egyiptomban, és még sorolhatnánk.
A méltányos kereskedelem célja, hogy az általában fejlődő országokban élő munkások, gyártók számára a megrendelők olyan béreket fizessenek, melyek tisztességes megélhetést és fejlődést biztosítanak a munkásokszámára, miközben nem kényszerítik őket gyors, de rossz minőségű munka végzésére. Így a megrendelők lemondanak a gyors profitszerzési lehetőségekről a munkások és a zöld termelés javára. Ugyanis a méltányos kereskedelem egyik üzleti hátránya, hogy a minőségi és környezetbarát termelés jóval több időt vesz igénybe, mint az olcsó, sokszor rossz minőségű tömeggyártás. A divatban a méltányosság még nagyobb terheket ró egy cégre, mint más iparágakban – nyilatkozta Safia Minney, a cég alapítója egy interjú alkalmával. Mivel minden egyes ruhadarabjuk kézzel készül, ezért a tervezőknek közel egy évvel előre kell dolgozniuk, figyelembe véve a trendeket és a munkások termelési képességeit is. Azonban úgy tűnik, hogy a méltányosság és lelkes elkötelezettség mégis kifizetődő, hisz a cég idén ünnepelte 20 éves fennállását. Emma Watson, aki eddig négy kollekció tervezésében és kampányában vett részt, így nyilatkozott az új tavaszi ruhákról.
“Tavaly kezdtük el tervezni a 2011-es tavaszi kollekciót, mikor elkezdtem az egyetemet Amerikában. Safia, a People Tree alapítója és Misato, a márka egyik tervezője Londonból is utánam jöttek, hogy együtt dolgozhassunk. Együtt döntöttünk a felhasználandó anyagokról, színekről, mintákról és formákról. Az volt a célunk, hogy egy igazán praktikus, hordható kollekciót hozzunk létre, mely egyben hangosan hirdeti azt is, hogy a People Treenek dolgozó emberek a fejlődő országokban mennyi munkát és energiát fektetnek egy-egy darab elkészítésébe.” Az új, tavaszi kollekció február 28-tól érhető el a márka online boltjában.
Fotók: peopletree.com