Emma Watson és az ökodivat

2011. 03. 17.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Rohanó világban élünk. Ma már minden cég, üzlet, munkáltató célja, hogy minél rövidebb idő alatt minél nagyobb profitot termelhessen, miközben, ha lehet, azért tökéletes termékeket vár el a gyártóktól és termelőktől. A divat is hasonló elvek alapján működik. Hisz miközben a naptár azt mutatja, hogy 2011 tavasza épp csak elkezdődött, addig a divat világában már túl vannak az őszi ruháink megtervezésén és bemutatásán is. Bizony, a divat az átlagnál legalább fél évvel előbbre jár.

Azonban van egy olyan cég a nagy divatházak között, melynek célja, hogy a minőség mellett méltányos kereskedelemmel is elősegítse a világ és a divat együttműködését.

 

Emma Watson, aki a híres Hermione Granger megszemélyesítője a Harry Potter-filmekben, két évvel ezelőtt egy addig széles körben ismeretlen divatmárkára hívta fel az emberek figyelmét azzal, hogy az arcát és nevét adta a cég termékeihez. Akkor a People Tree elnevezés egy csapásra lett ismert fiatal és divatkövető körökben egyaránt. Mi is az a People Tree? 20 évvel ezelőtt egy vállalkozó szellemű hölgy, Safia Minney és két barátja a Jokohamai Egyetemről úgy döntött, hogy fontos lenne egy olyan szolgáltatást létrehozni, mely a minőségi termékek gyártása mellett elsődleges gyártási szempontnak tekinti a zöld működést és a méltányos kereskedelmet megrendelők és szolgáltatók között. Így jött létre a People Tree márka, mely azóta egyre nagyobb sikerrel készíti környezetbarát kollekcióit, melynek minden egyes darabja a fejlődő országokban élő és dolgozó People Tree-munkásoknak biztosít napi megélhetést és tisztességes bért Indiában, Egyiptomban, és még sorolhatnánk.

A méltányos kereskedelem célja, hogy az általában fejlődő országokban élő munkások, gyártók számára a megrendelők olyan béreket fizessenek, melyek tisztességes megélhetést és fejlődést biztosítanak a munkásokszámára, miközben nem kényszerítik őket gyors, de rossz minőségű munka végzésére. Így a megrendelők lemondanak a gyors profitszerzési lehetőségekről a munkások és a zöld termelés javára. Ugyanis a méltányos kereskedelem egyik üzleti hátránya, hogy a minőségi és környezetbarát termelés jóval több időt vesz igénybe, mint az olcsó, sokszor rossz minőségű tömeggyártás. A divatban a méltányosság még nagyobb terheket ró egy cégre, mint más iparágakban – nyilatkozta Safia Minney, a cég alapítója egy interjú alkalmával. Mivel minden egyes ruhadarabjuk kézzel készül, ezért a tervezőknek közel egy évvel előre kell dolgozniuk, figyelembe véve a trendeket és a munkások termelési képességeit is. Azonban úgy tűnik, hogy a méltányosság és lelkes elkötelezettség mégis kifizetődő, hisz a cég idén ünnepelte 20 éves fennállását. Emma Watson, aki eddig négy kollekció tervezésében és kampányában vett részt, így nyilatkozott az új tavaszi ruhákról.

 

“Tavaly kezdtük el tervezni a 2011-es tavaszi kollekciót, mikor elkezdtem az egyetemet Amerikában. Safia, a People Tree alapítója és Misato, a márka egyik tervezője Londonból is utánam jöttek, hogy együtt dolgozhassunk. Együtt döntöttünk a felhasználandó anyagokról, színekről, mintákról és formákról. Az volt a célunk, hogy egy igazán praktikus, hordható kollekciót hozzunk létre, mely egyben hangosan hirdeti azt is, hogy a People Treenek dolgozó emberek a fejlődő országokban mennyi munkát és energiát fektetnek egy-egy darab elkészítésébe.” Az új, tavaszi kollekció február 28-tól érhető el a márka online boltjában.

Fotók: peopletree.com



Szerző

donna.hu



Scroll to Top