Tény, hogy napjaink embere rengeteg olyan eszköz és kütyü közt éli életét, aminek a működési elvéről vagy éppen az előállítási folyamatáról fogalma sincs. De ezzel nincs is baj, ha nyitott szemmel járunk és hajlandóak vagyunk új dolgokat megtanulni. Például elkötelezett farmerfogyasztóként (évi 4-6 darab) eddig én sem tudtam, hogy mennyi vizet használnak fel egy-egy farmer előállítása során. Ezentúl már én is kicsit máshogy fogok viszonyulni a ruháimhoz.
A Levi's legújabb kampányával igyekszik nem csak arra felhívni a figyelmet, hogy mennyire kevés az a vízkészlet, ami ivóvízként emberi fogyasztásra alkalmas, hanem arra is, hogy velük együtt miként védhetjük meg egy kicsit jobban ezeket a készleteket. A Levi's felfedte, ahhoz, hogy mi megkaphassuk kedvenc koptatott, szakadt, kőmosott... farmerjeinket, a farmerek gyártásának utolsó folyamatában a nadrágok nagyjából 3-10 mosási cikluson esnek át, ciklusonként átlag 42 liter víz felhasználásával. Összehasonlításként egy nap egy átlagember 1,5-2 liter vizet iszik meg és jóval több litert pancsol el... Afrikában pedig szomjan halnak. Éppen ezért a gyártó most úgy döntött, hogy módosít az eddigi előállítási folyamatokon.
- csökkentik a mosási ciklusokat, több ciklus összevonásával
- a kőmosott farmerek előállításánál megvonják a vizet a mosási folyamatban
- minden előállító üzemükben bevezetik az új technológiát
A cég egyik vezető munkatársa, Carl Chiara így nyilatkozott az új módszerről: “Néha a jobb fenntarthatóságú dizájnok megvalósításához csak az kell, hogy újragondoljuk a régi hagyományokat és találjunk egy utat, amelyen jobban haladhatunk előre.” Ennek fényében a Levi's tavaszi kollekciója már az új metódussal készült el, több mint 16 millió liter vizet megspórolva 1,5 millió Levi's-termék gyártása során. De úgy fest, hogy nem csak a gyártók a ludasok a hatalmas vízfelhasználás terén. A Levi's kutatásai azt mutatják, hogy a környezetre a másik legnagyobb terhet a vásárlók mosási szokásai jelentik. Éppen ezért tervezik, hogy ezentúl a termékeiket ellátják egy olyan címkével, melyen hasonló javaslatok szerepelnek majd. - a farmert mossuk hideg vízben - szárítógép helyett szárítsuk a levegőn - kéthetente csak egyszer mossuk a farmerunk - a megunt farmerokat ajánljuk fel használtruha-gyűjtő szervezeteknek
A cég a kampány érdekében elkészíttetett egy reklámfilmet is, melynek célja szintén az, hogy felhívja a figyelmet a kevesebb vízfogyasztás szükségességére. És hogy mennyi vizet spórolhatunk, ha kéthetente csak egyszer mosunk farmert a Levi's új gyártási technikájával? A válasz igen megdöbbentő. 858,400,000 liter víz csak 2011 tavaszán! Megéri? Mindenképpen. Napjainkban egyre fontosabbá válik a környezettudatos életmód. Míg néhány éve ez csak divatos szófordulat volt, addig az utóbbi évek során tanúi lehettünk annak, hogy a kifejezés megtelt jelentéssel. Egyre több cég próbálja működését átformálni, de mind tisztában vagyunk vele, hogy a legtöbbet akkor tehetjük, ha a saját életünkben és közvetlen környezetünkön belül igyekszünk tudatosan és a környezet szempontjából is visszafogottan élni.
Ti miként próbáltok tenni a környezetetekért? Támogatjátok a cég kampányát?
Forrás: http://www.levistrauss.com