Olaszok nélkül nincs divat!

2011. 04. 13.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Az olaszról köztudott, hogy jóképű férfiakat, ízletes ételeket, hangulatos városokat és szebbnél szebb ruhákat felvonultató nép, így nem csoda, ha rendkívül büszke is. Annyi hírességet, tudóst, művészt, vezetőt, divattervezőt adott a világnak, hogy bizony nem ritkán előfordul, hogy más tollával ékeskedik. Természetesen nem tudatosan, áh, dehogy. Ismerek olyan olasz fiatalembert, aki teljes meggyőződésből tudja sorolni és sorolni, az olaszok mi mindent találtak fel, és ha sokáig hallgatod és túlságosan elmélyedsz fekete szemeiben, akkor bizony magad is elhiszed, hogy még Ádám és Éva is olasz volt. A nép, amely hosszú-hosszú ideig nem egységben, hanem széttagoltságban, különböző városállamok és királyságok felszabdaltságában élt, egy félszigeten osztozva, mindössze 150 évvel ezelőtt egyesült. 150 éve, hogy megszületett az, amit ma Olaszország néven ismerünk.

Nem csoda tehát, ha az olaszok most úgy érzik, van mit ünnepelni. Az ünneplésnek pedig, mediterrán nép lévén, igazán tudják és megadják a módját. A divatmárkák és tervezők önfeledten népszerűsítik az egységes Olaszország iránti tiszteletüket kifejező kollekciókat. Természetesen mi, külső szemlélők, akiknek már az is gyanús, ami nem gyanús, a sorok mögé látva némi profitnövelést sejtünk, de most tegyük félre gyanakvó énünket, és örüljünk együtt az itáliaiakkal.

Mi másban is nyilvánulhatna meg az, hogy Olaszországot éltetik a divattervezők, ha nem a trikolor színeinek buzgó használatában? Nincs az a ruhadarab, kiegészítő, ami ne borulna zöld-fehér-pirosba 2011-ben. Vannak visszafogottabb és feltűnőbb darabok, sőt egészen elvetemültek is. Utóbbira kiváló példa az amúgy sem kifejezetten vállalható lábbeli, a Moon boot. Az olasz dizájnerek frenetikus ötlete nyomán az 1970-es években megszületett holdjáró érdekessége, hogy S/M/L méretekben kapható és nincs jobb vagy bal lábra tervezve. Ha már a cipőknél tartunk, az olasz fiatalok kedvence, ha úgy tetszik „az olasz Converse” sem maradhat ki a jóból, az 1911-ben alapított Superga egyszerűen zászlóba öltöztette sportcipőjét.

A dátumokból jól látszik, az olaszok nem viccelnek, ha divatról van szó. Sergio Tacchini, a híres teniszjátékos sem éppen most hozta létre ruházati márkáját, hanem idestova 46 éve. Hűen a sportosan elegáns stílus alapdarabjához, a cég az egyesítés emlékére egy olasz színekkel díszített galléros pólót kínál vásárlóinak. A S.Tacchinihez hasonlóan a Nara Camicie termékei is elérhetők hazánkban, az elegáns férfiak számára piros és zöld mandzsettagombokkal díszítették öltönyingüket. A női szíveket azonban sokkal jobban megdobogtatják a Morellato csodás ékszerei, a cég limitált szériás karkötővel és órával szeretné levenni a lábukról a divatra érzékeny hölgyeket.

 

Ez pedig csak ízelítő, hiszen az olasz találékonyság határtalan. A Gucci például a Fiattal fogott össze és dobott piacra egy olyan FIAT 500-ast, ami tetőtől talpig Gucciba öltözött és egészen biztosan nemcsak az én szívemet dobogtatja meg.

 Van véleményed? Érdekel egy téma, amiről még nem volt itt szó? El akarod mondani? Csatlakozz Facebook oldalunkhoz és mesélj, kérdezz! 



Szerző

donna.hu



Scroll to Top