"2004 óta fotózom kezdetben digitális gépekkel, később az analóg technika nyújtott erősebb kifejezési formát a számomra.”
„Der Got ist tot” (Isten halott) nietschei kinyilatkoztatás ugrik be Feltóti Sándornak Jankó fotói kapcsán. „Kezdem érteni, miért érdemes ezeket a fotókat nézegetni. Valami történt, amit nem tudunk értelmezni, mert még sohasem találkoztunk vele, ezért meg sem látjuk. A zene harsog a plázákban, a sztárok és celebek házasodnak, válnak, szexelnek, esznek és ürítenek, a tudósok tudnak, a szakértők szakértenek, a soros válságokat követik a soros fellendülések, az utcákat söprik, a hullákat eltakarítják, a menyasszonyokat felcicomázzák, a politikusok jönnek és mennek. Szóval, minden a lehető legjobban van ezen a lehető legrosszabb világon.
Valami történt, Vachter János, a teiressziászi fotográfus ócska masináival itt ügyködik, hogy belső látását csalja rá filmjeire, képeire, a biztos és lehangoló tudás tétova bizonyossága szerint. Úgy mondja, ahogy a dolgok mutatják magukat, az ön- és közámító technika hiú trükkjei nélkül. Mióta isten halott, minden lehetséges, még az is, amit látunk. Lépcsők se fel, se le, irdatlan hidak, melyekre csak a nyomasztó álmok automatizmusával léphetünk, szellemkoncert, sörözés összekuszált arccal. Csak nyomok maradtak, véletlen lenyomatok, égve felejtett lámpa a folyosón. Isten halott, és teremtményei is már csak szellemként járnak vissza, tétován téblábolnak, elhagyták a megoldó kulcsot, isten pin-kódján törik elmosódott fejüket, beleszimatolnak a légbe, érzik a mennyei dögszagot.”
Tessék megnézni! Vachter János Elágazások című fotókiállítása április 22-ig látható a Katapult Kávézó Galériában (Bp. VII., Dohány u. 1.)