Fraser Dohertyvel, a skót tinédzserrel nagyot fordult a világ 14 éves korában. Egy kis zsebpénzre szeretett volna szert tenni, de annyira beindult az üzlet, hogy 18 éves korában Skócia legsikeresebb üzletemberei között tartották számon. Mindezt nagyanyja titkos lekvár receptjével érte el.
Fraser kulináris képességei nem merültek ki a teafőzésben. Tudta ezt nagyanyja, Susan is, aki egy álmos délutánon gondolt egyet és beavatta unokáját a lekvárkészítés rejtelmeibe. A fiú olyannyira rákapott a dologra, hogy nagyanyja útmutatása alapján elkezdett lekvárt gyártani edinburghi házuk konyhájában. Nemcsak hedonista szempontok vezérelték azonban az ifjú séfet, hanem felismerte az üzleti lehetőséget. Először a szomszédoknak adta el portékáját, akik hamar rákaptak az ízletes és egészséges finomságra, és terjesztették a hírét. Hamarosan már az egész utca tőle vásárolt, majd fokozatosan szélesedett a vevők köre. Végül odáig fajult a dolog, hogy a családi konyha kapacitása elégtelennek bizonyult, ezért Fraser szerződést kötött egy élelmiszer üzemmel, mely vállalta a Super Jam névre keresztelt lekvár gyártását és forgalmazását.
17 éves korára az ifjú üzletembernek már szerződése volt több áruházlánccal és évente 500 ezer üveg lekvárt állítottak elő. Nem csoda, hogy tanulmányaira már nem maradt ideje, így fel is függesztette azokat, hogy kellő időt és energiát fektethessen a lekvárkészítésbe és forgalmazásba. Jó döntésnek bizonyult, ugyanis 18 éves korára bekerült Skócia legsikeresebb üzletemberei közé, és az Egyesült Államokban is elkezdte forgalmazni lekvárját.
Sikerének titka minden bizonnyal abban rejlik, hogy egészséges, minőségi és házias íz terméket gyárt, ugyanis nagyanyja receptjét csak annyira változtatta meg, amennyire feltétlenül szükséges volt az ipari technológia miatt. Példátlan üzleti sikerét pedig így kommentálja a most 22 éves fiatalember: „Csak egy kis zsebpénzt akartam.”