Garancia vs. Garancia? (x)

2009. 11. 19.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Alkatrész vásárlásnál azonban nem kell feltétlen ennyivel beérni, és érdemes körbenézni a piacon, mert egyes gyártók a jótállásnál jóval hosszabb garanciát vállalnak termékükre. (Például az Opel az általa forgalmazott alkatrészekre 2 év garanciát vállal.)

Van azonban egy másik – talán a garancia hosszánál is fontosabb – szempont, amely különbséget jelent az alkatrészekre vállalt garanciák között. Sok esetben ugyanis egy néhány ezer forintos alkatrész meghibásodása több százezres kárt okoz az autóban, a tulajdonosnak pedig csak sovány vigasz a visszakapott pár ezer forint. Tipikus példa erre, amikor az elszakadt vezérműszíj következtében „összeakad a motor”, tönkretéve a hengerfejet, a szelepeket, és a dugattyúkat, az autósbolt viszont csak egy másik vezérműszíjat ajánl fel a tulajdonosnak.

Az ilyen helyzetek elkerülése érdekében érdemes az alkatrészt a gyártó által javasolt szakszervizben beszereltetni. (Ha tehát az előbbi példában említett Opel alkatrészt Opel Márkaszervizben szereltetjük be, biztosak lehetünk benne, hogy minden alkatrészhibából keletkező kárunkra érvényes a 2 év garancia.)

Végezetül, ha alkatrészt vásárolunk, mindig kérjük el a számlát, és csak olyan szakszervizben szereltessük azt be, ahol természetesnek veszik, hogy az elvégzett munkáról számlát állítanak ki, ugyanis bármilyen garanciális igény csak az alkatrészről illetve a szakszerű beszerelésről kapott számla felmutatásával érvényesíthető. (Például az Opel Márkaszervizekben természetesnek veszik, hogy a beszerelt alkatrészekről és az elvégzett munkáról számlát állítanak ki.)

További információk a garanciáról a www.opel.hu oldalon.



Szerző

donna.hu



Scroll to Top