Minden hónap egy-egy hétfőjén az avantgárd és a multikulturális sokszínűség felé kacsingató stílusok fontos meghatározói lépnek színpadra egy-egy egyedülálló, csak a Müpában hallható produkcióval.
Grencsó István szaxofonművész nyitotta a négyrészes sorozatot, aki az afro-amerikai avantgárd hangszeres zene egyik legelkötelezettebb hazai követője és továbbgondolója. Zenei skálája a szabad improvizációtól a hazai filmzene adaptálásán át egészen a városi popműfajokig, a rapig és a DJ-kultúráig terjednek.
Októberben a billentyűs és zongorista Nagy János mutatja be nagyszabású zenekarának legújabb felállását. A Free Style Chamber Orchestra több fontos szakmai és közönségdíj birtokosa, amely az elmúlt években a szimfonikus kamarazenekari megszólalás és az improvizáció egymásra hangolásának egészen új lehetőségeit csillantotta meg.
A Hétfő esti jazz novemberi fókuszában megjelenő Dresch Mihály szorul a legkevesebb bemutatásra a hazai közönség előtt. Osztatlan és töretlen sikerén hatalmasat lendítettek utóbbi sorlemezei, amelyeket a kritikusok méltán ítéltek addigi stílusa kiteljesedésének, fordulásnak a lírai esztétikum felé. Dresch a magyar jazz egyik Európa-szerte meghatározó, jelképszerű művészévé érett.
Decemberben pedig Dresch Mihály egyik leghitelesebb szellemi és zenei tanítványa, a már saját jogon is autentikus stílussal bíró Tóth Viktor zárja a Müpa hétfő esti jazzsorozatának idei évét. Tóth Viktor nemrég készítette el második olyan lemezét, amelyen a doboknál a világhírű Hamid Drake közreműködik. Az amerikai dobos, „az ütőhangszer Buddhája” elképesztő nyugalommal, hanyag eleganciával fantasztikus szuggesztivitásra, impulzív játékra és energikus teljesítményre képes.