Sikeres állásbörze

2011. 02. 09.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

Az állásbörze egyre elterjedtebb módja a jelöltek elsődleges megszűrésének és a toborzásnak. E módszer gyakoriságának oka egyértelmű: a lehető legrövidebb idő alatt a lehető legtöbb jelöltet lehet úgymond meginterjúztatni. A végzős diákok körében közkedvelt a rendezvény, mivel gyakorlatilag potya lehetőségük nyílik arra, hogy találkozzanak számos cég képviselőjével mindössze néhány óra alatt.

Óvakodjunk azonban az elhamarkodott bemutatkozásoktól, könnyen landolhat önéletrajzunk az adott cég szemetesében. Válogassuk meg szavainkat, de legfőképpen a stílust, mikor néhány perces csevejre adjuk a fejünket egy-egy vállalat képviselőjével. A céget reprezentáló alkalmazottak ugyanis többnyire HR munkatársak vagy szakmailag felkészült interjúztató kollégák. A bemutatkozással tulajdonképpen túlesünk egy első körös interjún. Ilyenkor csak a gyors szűrés lehetséges a toborzó munkatárs részéről. Hogy mi alapján tud minket megítélni? Természetesen az első benyomás nyom a legtöbbet a latban, de számít a megjelenés és a kommunikációs képesség is. Ha tehát mi is felkészülten állunk a cégek standja elé, akár megtriplázhatjuk esélyünket egy-egy állásra.

Az állásbörze nyújtotta lehetőségeket azonban csak akkor tudjuk kihasználni, ha tudatában vagyunk annak, hogy megfigyelik minden mozdulatunkat. Bizony az a pár perces beszélgetés is segít a HR munkatársnak vagy toborzónak, hogy kiszűrje a leginkább alkalmas vagy alkalmatlan jelentkezőket. A mosoly és a közvetlen társalgás mögött komoly felkészültség áll. Így mindig a legjobb formánkat kell hoznunk, nem hibázhatunk, nem fecseghetünk ostobaságokat és nem lehetünk céltudatlanok.

A standok mögötti alkalmazottak tehát gyakran hivatásos toborzók, HR munkatársak, interjúztatók, akik feladata kiszűrni azt a néhány jelöltet, akikre a jövőben időt szentel a cég egy hivatalos meghallgatás erejéig. Gondoljunk csak bele, ha mi állnánk a stand túloldalán! Nincs könnyű dolguk, hisz az első benyomás és egy röpke dialógus alapján kell a cég életét meghatározó döntéseket hozniuk. Épp ezért kell mindenképpen mély benyomást  gyakorolni az illetőre, hogy emlékezzen ránk és pozitív vélemény alakuljon ki benne. Azt kell sugároznunk, hogy az összes követelményt kimerítő önéletrajzunk mellett ideális kollégák lennénk az adott munkakörnyezetben. A toborzóknak gyorsan és jól kell dönteniük, hisz a vállalat nem pazarolhatja forrásait egy alkalmatlan jelöltre. Bár a toborzó stílusa változhat, azért két jellemző megfigyelhető:

 

-A stand mögött vagy előtt áll?

Ha a stand előtt áll, valószínűleg több releváns információt szeretne megtudni rólunk. A stand mögött álló toborzó pedig analitikusabb: minél többet beszélünk, annál hamarabb megállapítja, illünk-e a cég profiljába vagy sem.

-Mosolyog és közvetlen?

Ha a válasz igen, nagy valószínűséggel épp egy informális interjú kellős közepén állunk. A hivatalosabb viselkedés pedig az elemző és strukturális hozzáállásra utal.

Az említettek persze csak általánosítások, találkozhatunk egészen más stílusú toborzókkal is. A lényeg, hogy látogassuk bátran az állásbörzéket, ám legyünk felkészültek, a beszélgetés során pedig rendkívül megfontoltak, hisz elképzelhető, hogy leendő munkahelyünk egyik vezetőjével társalgunk!



Szerző

donna.hu



Scroll to Top