A Dolce & Gabbana duó

2009. 09. 20.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.
Az egyik legismertebb olasz márkáról az a mondás járja: ha Domenico Dolce, a szabó fia kézzel dolgozik, akkor Stefano Gabbana a grafikus, inkább a szemeivel. Dolce 1958-ben született egy szicíliai faluban, és már gyermekként belekóstolt a divat szakmába, hiszen édesapja szabóként kereste a kenyeret egy kisebb ruházati cégnél, ő volt az üzletvezető. Állítólag már hétévesen szabott a kis Dolce, később Milánóban került, ahol elvégezte tanulmányait.
 
Itt ismerte meg későbbi munkatársát, Stefano Gabbanat. Egyre jobban elmélyülő ismeretségük során Dolce megismertette Gabbanaval a szabóság minden fortélyát. Stefano akkoriban grafikusként dolgozott, így érthető, hogy nem sokat értett a divathoz, és a neves Armani, és Versace sem jósolt nekik jövedelmező divatházat. Partnere, a négy évvel fiatalabb Dolce, azonban kitartó volt, és bízott társában, így ’85-ben a jó munkamegosztásnak köszönhetően megalakult a Dolce & Gabbana névre hallgató cég Milánóban. A különös páros kétféle kollekcióval rukkol elő évről évre: az egyik az olcsóbb, utcai viseletre kifundált D & G, a másik a luxusminőségű trendkövető, és időtálló darabok, amik a Dolce & Gabbana márkajelzést érdemelték ki. Mindkét esetben fellelhetők a kollekción belül: ruhák, fürdőruhák, alsóneműk, parfümök, szemüvegek, ékszerek, órák, és még mobiltelefonok is. Színpalettájuk nagyon széles, hiszen nem fókuszáltak rá csupán néhány színre, mint más divattervezők. Az erotikus vonaltervezéstől a szolidabb, elegánsabb stílusig minden fellelhető náluk, ami olaszos temperamentumuknak tudható be.  A széles skála miatt mindenki igényeit ki tudják elégíteni, így nem meglepő, hogy ruhadarabjaik majdnem az összes hírességen visszaköszöntek már. A Pradahoz hasonlóan ez a márka is nevét adta egy mobiltelefonhoz, amit aranytelefonnak hívnak, és limitált példányszámban jelent meg. A bearanyozódás folytatódott, és egy éttermet is nyitottak ezzel a névvel, aminek a külseje színarannyal volt bevonva. Ebben a híres étteremben sok sztár megfordult már. A terveződuó a gazdasági válság hatására eldöntötte, hogy az árakat lejjebb viszi, míg a minőség megmarad, így még több ember számára elérhetők lesznek az általuk kínált luxusdarabok. Példának okáért jelenleg 450 dollárba - 91 000 Ft - kerül egy farmer, ami régebben 695 dollár – 141 000 Ft – volt. A 2005-ös botrányos szakításuk után tudatosult mindenkiben, hogy nem csak az üzleti életben voltak társak - addig csak sejtések voltak kapcsolatukról. A közös vállalkozásra azonban ez nem nyomta rá a bélyegét, és azóta is harmóniában dolgoznak együtt, míg a magánéletük külön utakon folytatódik.


Szerző

donna.hu



Scroll to Top