A műciklushoz írt Esterházy Péter-szöveg a fény- és hanginstalláció részeként transzformálódik. A téma mozgókép-változata fiktív dokumentum formájában, egy nem létező árvíz bemutatásával, reális és irreális feloldásában, keveredésében vizionálja a rendszerváltás előtti képeket.
Az OSA Archívum Centrális Galériájában most látható képanyag egy része kapcsolódik ahhoz a retrospektív kiállítás-sorozathoz, mely 2004-től kezdődően a Fotográfiai Múzeumban, majd az Ernst Múzeumban, a Petőfi Irodalmi Múzeumban, a Budapest Galériában mutatta be Hegedűs 2 László képző- és fotóművészeti munkásságának fontosabb technikai, tematikai tendenciáit. A különféle művészeti eszközökkel létrehozott alkotások döntően hozzájárultak a jelentésközvetítő eszközök és módszerek megújulásához is.
Hegedűs 2 László Székesfehérváron él. 1975-től állítja ki műveit külföldi és hazai kiállításokon. 1973 és 1986 között a Pannónia Filmstúdió kecskeméti műtermében háttereket tervezett, filmeket rendezett. Filmjeivel rendszeresen szerepel filmfesztiválokon. Grafikákat, objekteket, installációkat alkot. Képi és igen gyakran szöveges idézeteket felhasználó, montázselvre épülő művein fotókat, műalkotások reprodukcióit, megszokott közegükből kiemelt hétköznapi tárgyakat ábrázol. Több művén jelentős szerepe van az idézeteknek, kiemelt szövegeknek (Kierkegaard és Esterházy Péter), melyek a művek részeként és értelmezőjeként is funkcionálnak. A kiállítás anyagából 300 db számozott CD jelent meg.
Fotó: Váczy András