• Csináljunk rendetlenséget: kezdjük azzal, hogy a játékokat kiöntjük a padlóra!
• Mérjünk fel és kategorizáljunk: csoportosítsuk a játékokat először fajtájuk, majd méretük szerint - kicsi, közepes, nagy. Egy másik kupacban gyűjtsük össze azokat, amelyek már valamiért tönkrementek vagy pedig kinőtte gyerekünk.
• Adományozzunk vagy dobjuk ki: a környékbeli jótékonysági szervezeteket felhívva vitessük el azokat a dolgokat, amelyek még jó állapotban vannak, dobjuk ki viszont azokat, amelyeket már sem megjavítani, sem rendesen felhasználni nem lehet.
• Szerezzünk be konténerszerű ládákat: egyszerűbb rendet tartani akkor, ha mindenfajta játékhoz külön tartó van. A legcélszerűbb a műanyag, átlátszó vagy áttetsző anyagból készült tartók választása különböző méretekben, amelyekről jól látható kívülről, hogy mit tartalmaznak.
• Vonjuk be a gyerekeket: kérjük meg a csemeténket, hogy segítsen kiválasztani a legmegfelelőbb tartókat. Ha bevonjuk őket a munkába, akkor tanulnak egy kis szervezőkészséget és sokkal könnyebben megjegyzik, melyik játék melyik dobozba megy.
• Mobilizáljuk a tároló dobozainkat: ha a gyerekünk nem mindig ugyanabban a szobában játszik, akkor olyan tárolókat szerezzünk be neki, aminek kerekei is vannak, hogy minél könnyebben tudja magával hurcolni a játékait.
• Címkézzük fel a dolgokat: a rendszerezés és a rendtartás jegyében ragasszunk címkét mindenre, ami nem egyértelműen felismerhető.
• Óvatosan az apró játékokkal: használjunk fedeles dobozt az apró játékoknak, mint például az apróbb figurák és a játék tojásból összerakott, hegyes végű, „szétszóródásra hajlamos” műanyag játékok.
• Tároljuk a játékokat úgy, mint a könyveket: a könnyebb hozzáférés érdekében a négyzet alakú játékokat függőlegesen tároljuk (így nem kell egy egész halom játékot lepakolni, hogy előszedjük az alján lévőt). Azt azért nézzük meg, hogy mindig az az oldal legyen kívülről, amelyen látszik a játék neve.
• Rendszerezzük az iskolai dolgokat is: mindegyik gyereknek külön legyen mappája, amelyekben évek szerint legyenek elrendezve a rajzai és az egyéb iskolai műalkotásai.