A kengyeles Gucci

2009. 08. 30.
Ez a cikk elmúlt egy éves, így elavult lehet.

A világhírű név az alapítótól származik, aki a firenzei származású Guccio Gucci volt. 1881-ben látott napvilágot, és nyeregkészítéssel kereste meg a kenyérre valót. Szülőhazájában – ahonnan már sok éke származik a világnak - saját kengyelkészítő üzletet nyitott 1923-ban, és ’47-től már belevágott a cipők, valamint az ékszerek készítésbe. Ebben a kis boltban születtek meg az alkotó keze alól az első Gucci darabok. A későbbiekben az olasz márkát elindító Gucci egyre jobban beleásta magát a bőrárukba, és a város legjobb mesterembereinek adott munkát. Mellékállásban esténként londinerként dolgozott a Hotel Savoy-ban. Ez a munka, nem csak anyagi szempontból vált fontossá számára, hiszen nyitott szemmel járt, és az ott megforduló vendégek táskái voltak az inspiráló tényezők, megfigyelte őket, és megpróbált hasonlót, vagy jobbat készítni.

Kemény fizikai munka árán, a későbbiekben filiálékat – leányvállalatokat – nyitott, mellyel elkezdte Olaszországon belüli terjeszkedését. Ebben az időszakban alakult ki a védjegye a márkának - a régi foglalkozásából adódóan - , ami két egymásba fonódó kengyel. Ennek a szakmának köszönheti, hogy rátért a bőráruk készítésére, ezáltal fontosnak tartotta, hogy a múlt visszaköszönjön minden egyes legyártott divatárun.  Mondhatjuk, hogy Guccio Gucci halhatatlan, hiszen minden divattárgyán visszaköszön viselőjére. A nagykorúvá érett Gucci hamar ráeszmélt, mire van szüksége az embereknek. Szép, igényes termékekre, amik nem szezonálisak, hanem évekig szolgálják gazdájukat. Az egyedi tervezésű darabokhoz a legjobb toszkán alapanyagokat használta, mert egyre fontosabbá vált a minőség párosítása a szemet gyönyörködtető külsővel. 

1930-tól nem várt rohamú siker indult el, ami várakozást felülmúló hírnevet hozott magával. A lovas világ ihlette kollekciót csak úgy kapkodták a vevők, ebben az időszakban a táskák mellett, már az övek és a cipők készítésébe is belekezdett, ami ugyancsak tetszett a vásárlóknak. Ennyi jó után Guccinak, kijutott a rosszból is, mert a világ bőr beszállítói közölték a gyártóval, hogy bőrhiány miatt kevesebb árut tudnak biztosítani, ami akár a frissen berobbant karrierjét is derékba törhette volna. Az alapító azonban cselesen kivédte ezt az akadályt, és a bőrt helyenként vászonnal pótolta, ami később a védjegyévé vált, a kengyeles logó mellett.

Időközben megházasodott, varrónő felesége csak előrébb vitte pályafutását, amiben ügyes kezű fiai is segítettek. Az egyik fiától, Aldo Guccitól származik az ötlet, hogy a kengyel rányomat mellé, legyen embléma is, így Guccio Gucci kezdőbetűit szimbolizáló GG- embléma a későbbiekben, megjelent a luxustermékeken. Tovább fokozták a feltűnést - a zöld-piros-zöld csíkkal - , hogy mindenki messziről felismerhesse termékeiket.

A márka megállíthatatlanul elindult a világ meghódítására. A következő három évtizedben berobbant a nemzetközi piacokra, Hollywoodtól Londonon át Tokyo-ig. 1953-ban Guccio Gucci elhunyt, de fiai, Aldo, Vasco, Ugo és Rodolfo továbbvitték apjuk mesterségét.   



Szerző

donna.hu



Scroll to Top