A L’Officiel Paris fennállásának 90. évfordulója alkalmából kérte fel az énekesnőt a szereplésre. A magazin szerkesztőjének elmondása szerint ők maguk semmi kivetnivalót nem találnak a fotókon. Inspirációul az afrikai kultúra szolgált, a kiegészítők és ruhák mind törzsi stílusban készültek.
A művészien kialakított sminkkel is csak az volt a céljuk, hogy az énekesnő egyébként karamell tónusú bőrét hozzáigazítsák a témához, az ihletet a törzsi rítusokon használt arcfestés adta. Nyilatkozatában a magazin teljesen elhatárolódik a rasszizmus vádjától, a Beyoncéról készült képeket az afrikai királynők és az énekesnő gyökerei, illetve az elnyomott feketék előtti tisztelgésnek tekinti, hiszen maga az énekesnő is valóságos királynő, igazi díva. Az egész dizájn és megjelenés inspiráló, az idei divatban is nagy szerepet kapó afrikai motívumokra helyeztük a hangsúlyt – mondta el a szerkesztő.
A jogvédő szervezetek azonban ezt nem így látják. A 19. században terjedt el és viszonylag sokáig fenntartotta magát a blackface szokása az amerikai színházakban. Ennek lényege az volt, hogy egy bizonyos sztereotípia alapján a darabokban feltűnő, kissé ostoba, alantas munkát végző szereplőket úgy ábrázolták, hogy fehér színészek arcát feketére maszkírozták. Mivel az elkészült divatfotókon is ez látszik: nem az egész testet, hanem csak az arcot festették be, ezért egyesekben ez rossz képzetet kelthet. Emellett a jogvédő szervezet azt is rossz néven vette, hogy szerintük az akció azt sugallja, a modell arca egy tiszta lap, üres vászon, melyen az egyes kultúráknak egész identitását meghatározó fekete színt úgy használják, akárcsak egy kelléket.
Érdekes, hogy éppen néhány héttel ezelőtt röppent fel a pletyka, hogy Beyoncé talán kifehérítette a bőrét, ugyanis a róla készült paparazzifotókon feltűnően sápadt és világos, amit a nemrégiben szőkére festett haja is csak még inkább hangsúlyoz.